Povinně zveřejňované informace
1. Název
Obec Řečice
2. Důvod a způsob založení
Zákon o obcích č.128/2000 Sb..
Obec pečuje o všestranný rozvoj svého území a o potřeby svých občanů, při plnění svých úkolů chrání též veřejný zájem vyjádřený v zákonech a jiných právních předpisech (zákon 128/2000 Sb., § 2 odst. 2)
3. Organizační struktura
Obec Řečice má devítičlenné volené zastupitelstvo obce, starostu a místostarostu. Zastupitelstvo zřídilo výbory finanční a kontrolní. Dále zastupitelstvo zřídilo výbory:
- místního hospodářství
- životního a lesního hospodářství
- sociální
- školský a kulturní
- sportovní
4. Kontaktní spojení
4.1 Poštovní adresa - Sídlo
Obec Řečice Řečice 135, 592 33 Radešínská Svratka
4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu
Obecní úřad Řečice, Řečice 135, 592 33 Radešínská Svratka
4.3 Úřední hodiny
4.4 Telefonní čísla
566 673 359
4.5 Adresa internetové stránky
4.6 Adresa podatelny
4.7 Elektronická adresa podatelny
e-mail: obec@obecrecice.cz
4.8 Datová schránka
aayat78
5. Případné platby lze poukázat – Bankovní spojení (číslo účtu)
hotovostní úhrady v úředních hodinách v kanceláři obecního úřadu
6. Identifikační číslo (IČ0)
00295353
7. Plátce daně z přidané hodnoty – Daňové identifikační číslo (DIČ)
CZ00295353
8. Dokumenty
8.1 Seznamy hlavních dokumentů
Vyhlášky
Jednací řád
Zápisy ze zasedání
8.2 Rozpočet
9. Žádat o informace lze:
Právo na informace je zakotveno v Listině základních práv a svobod v čl. 17. Podmínky a způsob poskytování informací státními orgány a orgány územní samosprávy stanoví zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
- Žadatelem o informaci může být každá fyzická či právnická osoba.
- V žádosti o informaci není potřeba prokazovat právní či jiný zájem.
- Obecní úřad je povinen poskytovat informace vztahující se k jeho oblasti působnosti.
- Ze žádosti musí být zřejmé, kdo ji činí a komu je určena.
Žádost o informaci lze učinit:
ústně:
- osobně na úřadu
- telefonicky
písemně:
- na formuláři,
- poštou na adresu úřadu
- faxem
- elektronickou poštou prostřednictvím elektronické podatelny
- přímo na úřadu
- prostřednictvím datové schránky:
10. Příjem žádostí a dalších podání
10.1 místo a způsob podání a podnětů
Stížnost lze podat písemně i ústně. Při ústním podání sepíše příslušný pracovník se stěžovatelem záznam, který mu předloží k podpisu. Stěžovatel obdrží kopii záznamu.
Stížnost, zejména ta, která je podána písemně, by měla být, co nejkonkrétnější. Měla by obsahovat všechna známá fakta. Podání se posuzuje podle jeho obsahu a nikoli podle jeho označení stěžovatelem.
Stížnosti a jiná podání lze činit:
ústně:
- osobně na úřadu
písemně:
- na formuláři,
- poštou na adresuúřadu
- faxem
- elektronickou poštou prostřednictvím elektronické podatelny
- přímo na úřadu
- prostřednictvím datové schránky
Petice se na rozdíl od stížností podávají pouze písemně a musí obsahovat náležitosti podle zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním.
10.2 Opravné prostředky
Opravné prostředky proti rozhodnutí vydaným obecním úřadem se podávají ve lhůtách a způsobem stanovených zvláštními předpisy. Ve vydaných správních rozhodnutích je uvedeno poučení o odvolání, které v konkrétním případě stanoví postup odvolatele při podání odvolání.
Většinou lze opravný prostředek podat do 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí, pokud není v rozhodnutí nebo právním předpisem stanoveno jinak.
Co když orgán žádosti nevyhoví
Odvolání
Proti rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti lze podat odvolání, a to nejpozději do 15 dnů od jeho doručení. Odvolání se podává u orgánu, který vydal rozhodnutí o odmítnutí žádosti. O odvolání rozhoduje orgán, který je nejblíže nadřízeným tomu orgánu, který rozhodnutí vydal nebo měl vydat. Ten, kdo o odvolání rozhoduje, tak musí učinit ve lhůtě do 15 dnů od předložení odvolání povinným subjektem. Proti rozhodnutí odvolacího orgánu se již nelze odvolat. Lze však podat návrh na přezkoumání takového rozhodnutí u příslušného soudu.
Stížnost
Stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace (dále jen "stížnost") může podat žadatel, který nesouhlasí s vyřízením žádosti způsobem uvedeným v § 6, kterému po uplynutí lhůty podle § 14 odst. 5 písm. d) nebo § 14 odst. 7 nebyla poskytnuta informace nebo předložena konečná licenční nabídka a nebylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí žádosti, kterému byla informace poskytnuta částečně, aniž bylo o zbytku žádosti vydáno rozhodnutí o odmítnutí, nebo který nesouhlasí s výší úhrady sdělené podle § 17 odst. 3 nebo s výší odměny podle § 14a odst. 2, požadovanými v souvislosti s poskytováním informací.
Stížnost lze podat písemně nebo ústně; je-li stížnost podána ústně a nelze-li ji ihned vyřídit, sepíše o ní povinný subjekt písemný záznam. Stížnost se podává u povinného subjektu, a to do 30 dnů ode dne doručení sdělení podle § 6, § 14 odst. 5 písm. c) nebo § 17 odst. 3, uplynutí lhůty pro poskytnutí informace podle § 14 odst. 5 písm. d) nebo § 14 odst. 7.
O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán.
Povinný subjekt předloží stížnost spolu se spisovým materiálem nadřízenému orgánu do 7 dnů ode dne, kdy mu stížnost došla, pokud v této lhůtě stížnosti sám zcela nevyhoví tím, že poskytne požadovanou informaci nebo konečnou licenční nabídku, nebo vydá rozhodnutí o odmítnutí žádosti.
Nadřízený orgán o stížnosti rozhodne do 15 dnů ode dne, kdy mu byla předložena.
Pozn. Pro podání opravného prostředku není vytvořen žádný formulář. Opravný prostředek lze buď podat písemně nebo ústně do protokolu. Z podání musí být zřejmé, kdo jej činí a proti jakému rozhodnutí je podání učiněno.
10.3 Formuláře
Ke stažení v sekci Formuláře
10.4 Popisy postupů - návody pro řešení životních situací
Návody pro řešení běžných životních situací, např. přihlášení k trvalému pobytu, ověření shody opisu nebo kopie s listinou, ověření pravosti podpisu a mnoho dalších včetně potřebných formulářů nebo jejich vzorů naleznete zde http://www.mvcr.cz/rady-a-sluzby.aspx.
Další důležité informace získáte zde: http://www.portal.gov.cz.
11. Předpisy
11.1 Nejdůležitější používané předpisy
Přehled nejdůležitějších předpisů, podle nichž město jedná a rozhoduje. Tyto předpisy jsou k nahlédnutí v kanceláři obecního úřadu.
Nejdůležitější právní předpisy
11.2 Vydané právní předpisy
Vyhlášky a nařízení
Vnitřní předpisy
Řády
12. Úhrady za poskytování informací
12.1 Sazebník úhrad za poskytování informací
12.2 Usnesení nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací
Žadatel může podat na postup při vyřizování žádosti o informaci stížnost, pokud nesouhlasí s výší úhrady sdělené žadateli písemně povinným subjektem před podáním informace nebo nesouhlasí s výší odměny za oprávnění užít informaci na základě licenční smlouvy. Stížnost lze podat písemně nebo ústně a to u povinného subjektu. O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán. V současné době nejsou vydána žádná usnesení nadřízeného orgánu týkajících se těchto stížností.
13. Licenční smlouvy
13.1. Vzory licenčních smluv
Nejsou uzavřeny licenční smlouvy.
13.2. výhradní licence
Dosud nebyly žádné poskytnuty.
17. Výroční zprávy podle zákona č. 106/1999 Sb.
Více informací v rubrice Výroční zprávy
Další povinně zveřejňované informace
A) Informace, které byly poskytnuty žadatelům dle zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím
Více informací v rubrice Poskytnuté informace dle zák. 106/1999 Sb.
B) Obsah vedených veřejně přístupných rejstříků, registrů, evidencí a seznamů
-
Živnostenský rejstřík - pro přístup k živnostenskému rejstříku použijte následující odkaz Centrální registr živnostenského podnikání a do pole "Obec" vyhledávacího formuláře zadejte název obce a okres
- Rejstříky pracoviště CZECH POINT
C) Informace o zpracovávání osobních údajů
Informace dle § 18 odst. 2 zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů Obecní úřad provádí následující zpracování osobních údajů, které mu ukládá zvláštní zákon:
- Evidenci obyvatel s údaji o jménech, příjmeních, bydlišti, rodných číslech, osobním stavu, číslech občanských průkazů.
- Adresní a identifikační údaje žadatele o ověření podpisu, nebo listiny.
- Evidenci nájemníků bytových, nebytových prostor a pozemků
- Evidenci daní a poplatků
- Agendu k zajištění voleb (vydávání voličských průkazů, evidenci členů volebních komisí, seznam voličů)
- Agendu k poskytování informací občanům na základě zákona č. 106/1999Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
- Personální a mzdovou agendu
- Evidenci čtenářů obecní knihovny
D) Informace o územním plánu
více informací v rubrice Územní plán
Obecní úřad
Fakturační adresa:
Obec Řečice
Řečice 135
592 33 Radešínská Svratka
Telefon: 566 673 359
IČO: 00295353
DIČ: CZ00295353
Bankovní spojení:
Číslo účtu: 12329751 / 0100
E-mail:
ID datové schránky:
aayat78
starosta
Marta Špačková tel.: 776 061 080
zástupce starosty
Mgr. Eva Drdlová
Úřední hodiny:
Pondělí: 8 – 12 hod. 13 – 17 hod.
Středa: 8 – 12 hod. 13 – 17 hod.
Čtvrtek: 8 – 12 hod. 13 – 15 hod
Pátek: 8 – 12:30 hod.
Obec Řečice (dále jen obec) vznikla jako územně samosprávný celek v souladu s § 1 zákona číslo 367/ 1990 Sb., o obcích v platném znění ke dni 23. 11. 1990. Podle současného platného právního předpisu – zákona č. 128/2000 Sb., o obcích, ve znění pozdějších předpisů je obec základním územním samosprávným společenstvím občanů; tvoří územní celek, který je vymezen hranicí území obce. Je veřejnoprávní korporací, má vlastní majetek a vystupuje v právních vztazích svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývajících, je tedy právnickou osobou ve smyslu § 18 odst. 2 písmeno c) zákona č. 40/1964 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů, a to právnickou osobou s plnou právní subjektivitou. Posláním obce je zajištění veřejné správy na svém území. Obec spravuje své záležitosti samostatně (v samostatné působnosti), v přenesené působnosti vykonává státní správu v rozsahu stanoveném zvláštními zákony a při výkonu této přenesené působnosti se řídí zákony a jinými právními předpisy a též usneseními vlády a směrnicemi ústředních správních úřadů a dále návrhy opatření popřípadě rozhodnutími krajského úřadu, učiněnými podle zvláštního zákona v rámci kontroly výkonu přenesené působnosti. Nadřízeným správním orgánem obce, který ve smyslu zákona č. 500/2004 Sb. (správní řád) rozhoduje o odvolání, popřípadě vykonává dozor, je Krajský úřad kraje Vysočina.
Statut: Obec
Počet částí: 1
Katastrální výměra: 847 ha
Počet obyvatel: 466
Z toho v produkt. věku: 186
Průměrný věk: 39
Pošta: Ne
Škola: Ano
Aktuální vyhlášky
- Vyhláška č.1 2021 poplatek za obecní systém odpad. hospodářství s účinností od 1.1.2022 (PDF 328.56 kB)
- Obecně závazná vyhláška č.2/ 2019 - o místním poplatků ze psů s účinností od 1.1.2020 (PDF 1.34 MB)
- Obecně závazná vyhláška č.1/ 2019 - o systému shromažďování,sběru,přepravy,třídění, využívání a odstraňování komunálních odpadů s účinností od 1.1. 2020 (PDF 1.08 MB)
- Vyhláška č.2/2016 o zákazu podomního a pochůzkového prodeje s účinností od 1.11.2016 (DOC 55.5 kB)
- Vyhláška o závazných částech územního plánu obce Řečice (DOC 81.5 kB)
V1/2006, platná od 28. 12. 2006 - Požární řád obce (DOC 58.5 kB)
V3/2001
Aktuální směrnice
- Směrnice obce Řečice S1_2024 (PDF 148.46 kB)
- Spisový a skartační řád elektronický -schválený (DOCX 37.29 kB)
- Směrnice obce Řečice S1/2023 (PDF 417.29 kB)
- Směrnice S1/2016 pro zadávání zakázek platná od 1.10.2016 (DOC 64.5 kB)
- Poskytování osobních ochranných pracovních prostředků (DOC 35 kB)
- S1/2006, účinná od 1. 1. 2006
- Směrnice o podmínkách pro pořádání tanečních zábav, diskoték a dalších kulturních a sportovních akcí v kulturním domě, ve sportovním areálu a v klubovně (DOC 53 kB)
S1/2009, účinná od 1. 1. 2009